BELEVING
Wat kan ik verwachten van een bezoek aan Artcade?
Artcade is een interactieve ontdekkingsreis door de wereld van technologie. Van de eerste computers tot de toekomst van AI – je wandelt door lichtgevende ruimtes vol verhalen, installaties en verrassende inzichten. Met de AR-app op je smartphone ontdek je nóg meer: verborgen lagen, extra content en speelse opdrachten. Artcade is geen gewone expo, het is een digitale speeltuin voor nieuwsgierige geesten van alle leeftijden.
Hoe lang duurt een bezoek aan Artcade?
Een bezoek aan Artcade duurt gemiddeld 60 minuten, maar je mag zo lang blijven als je wilt!
Tot wanneer is Artcade geopend?
De expo is geopend tot eind 2025/begin 2026.
Is de expo geschikt voor jonge kinderen?
Artcade is een instapformat voor jongeren, een laagdrempelige expo voor gezinnen en een grensverleggende uitstap voor ouderen. Geschikt voor alle leeftijden en gratis voor kinderen tot en met 6 jaar.
Zijn er stoelen beschikbaar? Kan ik zitten tijdens de ervaring/tentoonstelling?
Er zullen enkele bankjes in de expo staan, maar over het algemeen is het een staande ervaring.
Mag ik mijn huisdier meenemen?
We zijn dol op dieren, maar helaas zijn ze niet toegestaan in onze expo.
Mag ik foto’s en video’s maken van mijn bezoek?
Natuurlijk! Vereeuwig jouw buitenaards avontuur met je smartphone en vergeet daarbij zeker @enter.artcade niet te taggen op Instagram en TikTok.
Kan ik Artcade bezoeken met een groep?
Absoluut! Voor groepen onder de 20 personen kun je je tickets direct via de ticketshop kopen (selecteer de optie “Groepsticket” bij het kiezen van je ticket). Voor speciale verzoeken of groepen van meer dan 20 personen kan je een mailtje sturen naar chat@artcade.be.
Kan ik Artcade privatiseren voor een evenement?
Dat kan! Stuur ons een mailtje via chat@artcade.be met de gewenste datum, het aantal personen en eventuele bijkomende verzoeken to get the party started.
TICKETS
Waar kan ik tickets kopen?
Tickets voor Artcade zijn verkrijgbaar online hier en (afhankelijk van capaciteit en beschikbaarheid) aan de kassa.
Waar kan ik tickets kopen?
- Via de Fever-app, beschikbaar via Google Play en in de Apple Store.
- Op de Fever-website
Tickets zijn niet beschikbaar op andere websites of ticketplatforms.
Kan ik mijn ticket(s) verplaatsen naar een andere datum/tijdstip?
Afhankelijk van de beschikbaarheid is het mogelijk om je ticket tot 48 uur voor de starttijd van je ervaring te verplaatsen naar een andere datum en/of tijdstip. Neem in dat geval contact met ons op en vermeld je ticket-ID.
Kan ik mijn geld terugkrijgen? Wat is het omruilbeleid?
Tickets worden over het algemeen niet gerestitueerd. De voorwaarden voor niet-restitueerbare tickets worden vóór de aankoop overeengekomen. Onder bijzondere omstandigheden kan je echter contact met ons opnemen , ons team zal zijn best doen om je te helpen. Vermeld in ieder geval het bestelnummer van je ticket(s) en houd er rekening mee dat de reactietijd enkele dagen kan duren.
Kan ik mijn tickets doorsturen naar iemand anders?
Ja, het is mogelijk om je ticket(s) gratis door te sturen naar een persoon naar keuze. Klik op "Tickets doorsturen" op je ticket in de Fever-app. Neem contact met ons op als je hulp nodig hebt. Vermeld in ieder geval het bestelnummer van je ticket(s) en houd er rekening mee dat de reactietijd enkele dagen kan duren.
Biedt u groepskortingen aan?
Voor groepen van minder dan 20 personen kunt u uw tickets rechtstreeks via Fever kopen (kies de optie “Groepsbundel” bij het selecteren van het tickettype).
Voor groepen van meer dan 20 personen, gelieve de groepsformulieren te raadplegen.
Moet ik exact op het beginuur van mijn geplande sessie aanwezig zijn? Wat als ik te laat aankom?
Je ticket blijft geldig als je te laat komt, maar je moet mogelijk wachten tot er plaats is in een van de volgende tijdsloten.
PRAKTISCH
Is Artcade toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
Wegens infrastructurele beperkingen van het historisch gebouw, is Artcade niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers en kinderwagens. De beleving vindt plaats op de eerste, tweede en derde verdieping. Deze zijn alleen toegankelijk via een trap.
Zijn er kortingstarieven voor personen met een beperking?
Personen met een beperking genieten van een verlaagd tarief en hun verzorger/begeleider krijgt gratis toegang. Tickets enkel verkrijgbaar aan de kassa op vertoon van een EU disability card.
Is er parkeergelegenheid?
Parkeren is mogelijk op minder dan 1 minuut wandelafstand bij Interparking Albertina-Square (ingang Stuiversstraat).
Hoe geraak ik er met het openbaar vervoer?
Artcade vindt plaats in het majestueuze Dynastiepaleis, gelegen aan de voet van de Kunstberg vlak bij Brussel Centraal Station. Makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer!
Is er een vestiaire of zijn er lockers beschikbaar ter plaatse?
Er zijn lockers beschikbaar op locatie.
Zijn er toiletten op de locatie?
Ja, er zijn toiletten beschikbaar.
Wat moet ik doen als ik iets verlies tijdens mijn bezoek? Met wie kan ik contact opnemen?
Je kan contact met ons opnemen via chat@artcade.be.
Zijn er eten en drankjes te koop op locatie?
Voor of na de ervaring kan je iets drinken of eten bij Food Club: een foodconcept gehost door Plein Publiek BXL.